berpuasa di KMM



ASSALAMMUALAIKUM . 

kali ni miss nak cerita tentang bulan ramadan tahun ini , dimana buat kali pertama nya miss berpuasa jauh dari keluarga miss dan miss berpuasa di kmm selama 3 minggu . selama ni miss tak pernah puasa jauh dari keluarga tapi tahun ini tahun 2012 miss kena puasa di hostel bersama kawan - kawan . pertama kali juga lah miss kena uruskan makanan miss sendiri pada waktu sahur dan berbuka . 

hari pertama puasa pihak kolej membenarkan kami balik untuk berpuasa dirumah bersama keluarga walaupun satu hari pun jadi lah kan . persiapan puasa pun telah disiapkan oleh mak aku . sebelum balik asrama miss pun keluar lah mencari barang keperluan untuk miss di hostel nanti utk bersahur . pihak kafa ada buka untuk sahur nanti tapi disebab kan miss ni duduk kat tingkat 4 malas miss nak turun . so ambil jalan mudah beli siap - siap dari rumah . contohnya biskut , roti , milo , susu , dan yang paling best bihun pama . huhuhuhuhu . memang terbaik lah kan . walaupun miss hanya makan makanan yg ringan miss tetap boleh bertahan sampai berbuka . its mean takde lah penat sangat dan lemah saja . malah miss semakin aktif di dalam kuliah dan tutorial .

yang paling menyeronok kan miss berbuka bersama rakan - rakan aras 4 wing A dan kawan - kawan tutorial miss . miss berbuka pertama kali dengan kawan - kawan kelas miss masa dekat surau . dimana surau menganjurkan iftar bersama  - sama pelajar - pelajar akaun . disitu lah kami duduk bersama dan erkara ini terus berlanjutan pada malam ahad kami sekali lagi berbuka bersama - sama di dataran perdana dengan makanan dibeli secara sendiri . tak ramai yang datang pun sebab ada yang mak ayahnya datang dan berbuka dengan kawan - kawan sekolah . tapi kami cukup meriah berbuka di bawah sinaran lampu spotlight tu . kerana ketidakpuashati .kami sekali berbuka bersama - sama pada malam jumaat seterusnya dimana kami baru saja selasai menghadapi UPS 1 pada pagi khamis . untuk mengeratkan lagi hubungan sillaturahim antara kami makan secara beramai - ramai iaitu mengoder makanan di kafe b . miss hanya berikan duit dan ada rakan miss yang lain tolng uruskan nye ,(miss tau makan je ni hehehehehe) . 

apa - apa pun miss tetap merasa seronok dapat kelas tutorial yang sangat sporting gitu kan . keep it up guys !


jom kite gi surau !

menanti utk berbuka lah !

wani dan miss

berbuka dengan tidak dirancang

Selamat Berbuka !

kami dah berbuka semua ! peace ^_^

kami suka bergambar ! 

gets ready tu breaking fast !

kami dah selesai makan !

seperti biasa ambik gambar dulu k .

smile ! A3 T10 . (xsemua nk masuk)

love lah ini budak kecik !


kenangan berpuasa di kmm ini tidak akan miss lupa kan sampai bila - bila . oleh kerana kami setahun dan sekali  je kami akan berpuasa  bersama pasti kami akan buat nya sampai menjadi meriah dan cipta seribu kenangan .


*sory lah kalau cerita miss agak boring sikit kan . biasa lah menaip pada waktu pagi kan . ayat agak tunggang terbalik sikit . hehehehehehehehehe . !


0 comments:

Post a Comment