Berakhir Sudah Kehidupan Di KMM . .

Assalammualaikum, wahai sahabat – sahabat ku . .
Wah terlebih sudah . .hhehehehehehe
 Wau !!!! sangat lah lama ienaa tak update bolg ienaa . ienaa biar kan sahaja dengan penuh habuk . huhuhhuhu . .sory lah sesangat . kita ni buzy sangat dengan kelas lah , kerja lah , dan final exam . hey ienaa dah Berjaya menghabiskan pelajaran ienaa di Kolej Matrikulasi Melaka (KMM) selama setahun . pejam jelik dah setahun ienaa berada di KMM . sekarang ni ienaa tengah tunggu result keluar untuk mendapat kelayakan kemasukan ke degree . .omg ! I’m so nervous ok . I’m scared when I’m thinking about my result (speaking tau) . .sekarang ni tercipta lah satu nama bagi ku iaitu penganggur terhormat .  huhuhuhuhu . buat masa sekarang belum nak keja . but I have no money ! so I must work to get money . hhhmmm . . so ienaa buat keputusan untuk kerja dengan makcik ienaa je . keja apa lagi kan kalau keja taska la kan . hehehehe itu je kerja yang ienaa mampu laku kan buat masa ni . tapi tak tau lah diterima atau tidak berkerja ni . hmm .

Selama setahun berada di KMM banyak kenangan manis dan pahit yang ienaa dapat .  teringan masa kali pertama menjejak kan kaki dekat KMM sangat lah takut dan ramai nye memang padat lah . .  kalau nak diceritakan  masa ienaa mula masuk KMM memang panjang lah kan . . banyak liku – liku yang ienaa kena belajar sendiri . semuanye akan ienaa buat sendiri . tiada lagi bantuan daripada ibu bapa yang selama ni sentiasa di sisi ienaa . . pada 28 Mei 2012 ienaa mula menjejaki kaki ke KMM .

30 APRIL 2013, adalah hari terakhir ienaa berada di KMM , excited untuk balik tu adalah kan . sebab sebulan tak balik rumah kan . tapi yang tak suka nya apabila terpaksa berpisah dengan kawan di KMM . sayu hati ini untuk meninggalkan mereka semua . masa tu hanya tuhan sahaja yang tahu bertapa sedihnya hati. . lebih memilu kan apabila kite berpelukkan  untuk kali terakhir masa itu lah air mata yang di tahan selama ini akhir nye jatuh berlinangan . selama setahun kami semua mengecapi kabahagian tetapi akhir nya pepisahan yang datang tanpa diundang . . dikala barang dikemas dan disimpan kesemuanya hati bertambah sayu . kita hanya terima apa yang telah dirancang oleh nya . setiap pertemuan pasti ada perpisahan . Cuma cara nya sahaja yang berbeza .

Segala pahit manis kita bersama . takkala kite susah senang bersama, berkonsi cerita ,idea dan pendapat . segala kenangan kite bersama tidak akan ienaa lupakan sampai bila – bila . kalau boleh hendak ienaa cerita kan kepada anak – anak ienaa .di KMM lah ienaa belajar hidup berdikari tanpa bantuan ibu bapa . Di KMM juga lah ienaa kenal sedikit pelbagai ragam manusia.manusia ni banyak ragam nya ada yang begini ada yang begitu . semua itu mengajar kita untuk mencari seorang kawan yang sejati dan mengajar kita untuk hidup dengan dunia luar nanti  .terima kasih sebab sudi jadi kawan ienaa selama setahun . terima kasih atas semua nya . ienaa mintak maaf sepanjang perkenalan kite ienaa ada buat salah dan menyakitkan hati semua . biasa lah kan manusia tak pernah lari daripada kesilapan :)





pelbagai ragam classmate :)

wingmate A2 - 4 WING A

MY FAMILY A3T10



0 comments:

Post a Comment