kawan - kawan :(


Assalammualaikum semua , ^_^
Dalam hidup ni kite ada ramai kawan . banyak mana pun kawan kite susah untuk kite mencari sahabat yang betul - betul akan bersama dengan kita ketika kita susah atau senang . em sangat mendalam kan ayat sebelum ni . dalam kite berkawan ni semakin hari semakin kenal dan rapat tapi entah kenapa ienaa merasa kan yang ienaa semakin hari semakin jauh dengan kawan - kawan ienaa . kawan yang mana erk ? em ienaa kan belajar dekat KMM kawan yang ienaa maksud kan ni kawan ienaa di KMM lah . kawan roomate atau classmate ? kalau nak rasa jauh dengan roomate tak akan lah kan . dah duk satu bilik tak nak terasa jauh kan . ok ienaa nak cite yang ienaa rasa ienaa jauh dengan kawan kelas ienaa . bagai kan ada sesuatu yang telah ienaa buat pada mereka . 

Nak di jadi kan cerita sejak beberapa minggu ni mood ienaa tak berapa nak baik sangat jadi asyik nak marah je  . ada je yang tak puas hati dengan kawan - kawan , paling yang ienaa nampak sekarang dah tak bertegur dengan ienaa ialah din . sejak sem 2 ni din tak macam ienaa kenal dia di sem 1 . di sem 1 dia nak berborak dengan ienaa duk sebelah ienaa bercerita . tapi sem ni dah tak de dah ienaa rasa . ini membuat ienaa terasa yang ienaa ni ada buat salah ke ? semua ini menjadi tanda tnya bagi ienaa adakah ienaa yang bersalah . . . sem 2 ienaa ada lah marah dia di atas sebab - sebab tertentu . ienaa pun dah jarang bercakap dengan dia . ienaa sendiri tak tau kenapa . . . 

ok nak di jadi kan cerita yang ienaa dah termarah sorang budak laki kelas ienaa , semua tu sebanar nye tidak disengaja kan . sebab ienaa masa tu letih sangat dan dia pun datang nak ajak sorang lagi budak kelas ienaa balik . mamat tu dah lah tak hafal step lagi . pastu dia dah ajak balik . . ienaa lah masa tu sangat penat dan tension kan tak pasal - pasal kena tengking dengan ienaa . . dia mungkin akan terasa dengan ienaa dan cerita kepada yang lain dan yang lain akan berfikir buruk tentang ienaa . lumrah manusia kalau tidak mengata antara satu sama lain kan . tipu lah kalau satu kelas tu tidak mengata antara satu sama lain . lumrah lah dalam hidup manusia ni kan . 


sekarang ni kalau budak - budak ni mengata ienaa ni macam tu ke macam ni ke . . ienaa dah tak nak tahu lagi korang nak cakap pe pasal ienaa . . kite baru jumpa baru setahun kite berjumpa masing - masing sebenar nye belum belum kenal hati budi masing - masing dengan mendalam lagi . . pasa sem 1 ienaa pernah cakap pada classmate perempuan kalau tidak puas hati dengan ienaa terus terang je bercakap dengan ienaa . insyaallah ienaa akan menganaggap teguran yang telah di sampaikan itu jadi kan sebagai panduan untuk memperbetulkan kesalahan yang ienaa buat .  


ienaa cuba berkawan dengan seikhlas hati ienaa . . ienaa nak kenal korang dengan lebih mendalam lagi . kalau korang rasa ienaa ni tak baik untuk korang lebih baik berterus terang dengan ienaa . . sebab itu lebih baik daripada korang bercakap belakang ienaa . .

buruk mana pun korang . ahli A3T10 tetap kawan ienaa . kenangan yang kite cipta di KMM ni ienaa tak akan lupakan . . insyaallah 


SEMESTER 1 ~ A3 P10 T10 











0 comments:

Post a Comment